آشنایی با سنگ مصنوعی

همانطور که گفته شد، توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی در صنعت ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت می باشد و بسیاری از افراد برای افزایش زیبایی و جذابیت محیط از ابزارهای مختلف تزئینی مانند سنگ مصنوعی برای ایجاد محیطی شیک و لوکس استفاده می کنند. سنگ های مصنوعی در طیف وسیعی از لحاظ طرح و رنگ وجود دارند که از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد پلیمری تشکیل می شوند که از مهمترین آنها می توان به سنگ کوارتز، کورین، فایبر گلاس و پلی استر اشاره کرد. سنگ های مصنوعی برای مصارف مختلفی در دکوراسیون و طراحی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند که از مهمترین آنها، می توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده برای پوشش دیوار و ستون ساختمان
  • استفاده برای نمای رومی ساختمان
  • استفاده به عنوان سنگ آشپزخانه
  • ساخت ابزارهای تزئینی از قبیل آبنمای سنگی، روشویی، پایه آیفون و .
  • و.

آبنمای سنگی چیست؟

بسیاری افراد علاقه مند هستند تا طبیعت را به محیط زندگی خود بیاورند و از این رو به طراحی محوطه منزل و ویلا خود اهمیت می دهند. یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در دکوراسیون فضاهای سیز منزل، ویلا، پارک و باغ را می توان آبنمای سنگی نام برد.

آبنمای سنگی

استفاده از آبنما در فضای سبز محوطه ویلا، منزل و پارک علاوه بر افزایش زیبایی محیط سبب پاکسازی هوای محیط نیز می شود و با ایجاد رطوبت نسبی به طراوت گیاهان کمک شایانی می کند. به طور کلی آبنما به سازه ای اطلاق می شود که با استفاده از متریال مختلف ساخته و در سیستم خود پمپی برای به جریان درآوردن آب به صورت پیوسته دارند. آبنمای سنگی یکی از پرکاربردترین آبنماها در میان انواع آن از جمله آبنما شیشه ای، آبنما موزیکال، آبنما پرده ای، آبنما میدانی، آبنما دیواری و آبنما صخره ای به شمار می آید که در ادامه قصد داریم تا برخی از مدل های آبنمای سنگی که توسط صنایع سنگ وزین ارائه شده است را به شما معرفی کنیم.

انواع آبنمای سنگی

صنایع سنگ وزین یکی از پیشگامان عرضه انواع ابزارهای سنگی تزئینی به شمار می آید که یکی از محصولات آن آبنمای سنگی محسوب می شود که در انواع طرح ها و مدل ها به بازار عرضه شده است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا برخی از مدل های آبنماهای سنگی زیبا و شیک که توسط این گاه به بازار عرضه شده است را به شما معرفی کنیم:

  • آبنما سنگی ویستا

این نوع آبنمای سنگی از 4 ستون فواره ای مکعبی چسبیده به هم ساخته شده است و آب از روی این ستون ها به ستون های کوتاهتر سرریز می شود و در حوض 100 در 100 سانتی متر ریخته می شود. این نوع آبنما سنگی در حوض خود از نورپردازی رو به بالایی برخوردار می باشد که سبب افزایش زیبایی آن در شب می شود. ارتفاع این آبنمای سنگی 120 سانتی متر بوده و از تلفیق 2 سبک ساده و مدرن تهیه و به بازار عرضه شده است.

  • آبنمای سنگی شیر و ماهی

آبنمای شیر و ماهی از لبه های تیز و منحنی تشکیل شده است که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. این نوع آبنما از 3 قسمت زیر تشکیل شده است: قسمت بالایی: سر شیر جنگل قسمت میانی: حوض که آب از دهان شیر به داخل آن سرریز می شود. قسمت پایینی: ماهی این نوع آبنما تلفیقی از سبک های کلاسیک و فانتزی به شمار می آید و از ارتفاع 160 سانتی متری برخوردار می باشد.

  • آبنمای طرح قلعه

این آبنمای سنگی به شکل برج دیدبانی قلعه های قدیمی ساخته شده است که رنگ سفید با رگه های مشکی دارد. آب از قسمت بالایی قلعه به داخل حوض 60 در 40 سانتی متر ریخته می شود. در بخش بالایی این آبنما یک گوی سنگی نیز تعبیه شده است که باعث افزایش جلوه و زیبایی آن شده است. این آبنما تلفیقی از سبک باستانی و کلاسیک می باشد و از ارتفاع 90 سانتی متری برخوردار می باشد.

انواع آبنمای سنگی

محصولات گاه سنگ وزین:

روشویی سنگی

روشویی سنگی را می توان یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع روشویی ها دانست چرا که این نوع روشویی ها زیبایی های منحصر به فردی داشته و به همین دلیل در مراکز لوکس و متعددی امکان استفاده خواهند داشت. لازم به ذکر است که روشویی سنگی به دلیل زیبایی که دارد امکان استفاده در انواع مراکز را خواهد داشت و می توانید از آن به عنوان روشویی در دستشویی ها استفاده نمایید. توجه داشته باشید که روشویی های سنگی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و تمامی این بخش ها به صورت دقیق به یکدیگر متصل شده و یک روشویی کامل را به وجود آورده اند. لازم به ذکر است که روشویی سنگی به دلیل سبک ویژه ای که دارند برای خانه هایی مناسب خواهند بود که دارای دکوراسیون سنتی می باشد چرا که در این صورت تمامی بخش های منزل با یکدیگر همخوانی داشته و به همین دلیل زیبایی بیشتری نیز خواهد داشت. روشویی های سنگی به گونه ای طراحی شده اند که از هر طرف یه یک شکل مشاهده می شوند و به همین دلیل در انواع دستشویی های بزرگ و کوچک از آن استفاده می شود.

ویژگی روشویی های سنگی

روشویی های سنگی ویژگی های متعددی دارند که آنها را برای با ارزش تر کرده است و این ویژگی ها نسبت به تمامی روشویی های سنگی صدق خواهد کرد. روشویی های سنگی همانطور که از نام آن پیداست تشکیل شده از سنگ هستند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی نیز خواهند داشت. این روشویی ها به دلیل یک تکه بودن و نداشتن هیچگونه چاک و یا ترک امکان جدا شدن اجزای روشویی از یکدیگر وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از مهمترین ویژگی های روشویی سنگی می توان به خوش طرح بودن آن اشاره کرد چرا که این نوع روشویی ها به عنوان یک ایده نو شناخته می شوند و به همین دلیل یک مدل جدید در خانه ها خواهد بود و به همین دلیل توجه هر فردی به این روشویی جلب خواهد شد. به دلیل وزن بالایی که این روشویی ها نسبت به روشویی های سفالی دارند امکان جابجا شدن آن از محل نصب وجود نخواهد داشت اما حمل آن دشوارتر خواهد بود. در بخش های عمومی مانند حرم امامان شاهد وجود نوع خاصی از این روشویی ها هستیم، اما این روشویی ها نمونه های زیباتر آن بوده و زیباتر نیز جلوه خواهند کرد.

روشویی سنگی

مزایای روشویی های سنگی

روشویی سنگی مزیت های بسیاری زیادی خواهد داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به خاصیت طرح پذیری آن اشاره کرد چرا که امکان هک کردن هر نوع طرحی بر روی سنگ وجود خواهد داشت و می توانید به صورت سفارشی نیز اقدام به ارائه یک طرح جهت حک کردن بر روی روشویی نمایید. یکی از دیگر مزیت های روشویی سنگی را می توان عدم از بین رفتن بافت آن دانست چرا که تمامی حکاکی های ایجاد شده بر روی روشویی به مدت طولانی بر روی آن باقی خواهند ماند و به هیچ وجه از بین نخواهند رفت و به همین دلیل می توانید به مدت طولانی تری از آن استفاده نمایید. این نوع روشویی ها در انواع مدرن و سنتی عرضه شده اند و نمونه های سنتی آن جلوه ای بسیار زیبا خواهند داشت. توجه داشته باشید که برخی از روشویی های سنگی تنها یک روشویی هستند اما برخی از آنها دارای بخشی مخصوص برای قرار دادن آینه نیز هستند که به هرچه زیباتر کردن روشویی کمک خواهد کرد و معمولا بر روی این بخش نیز کنده کاری هایی انجام می شود و با قرار گرفتن آینه در داخل آن شاهد پدید آمدن نمایی زیبا از آن خواهیم بود.


سنگ وزین سنگی ,روشویی ,آبنمای ,آبنما ,استفاده ,دلیل ,آبنمای سنگی ,همین دلیل ,روشویی سنگی ,خواهد داشت ,بازار عرضه ,توجه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دلنوشته های از جنس تنهایی وبلاگ شخصی سمیه تاجیک بازاریابی دیجیتال دانلود رایگان کتاب هاپکیدو ith مرجع تخصصی ارزهای دیجیتال آذری ماهنیلار | دانلود آهنگ های آذری و ترکی شاد جوپرس