لیزر مو های زائد معمولا به منظور از بین بردن مو های ناخواسته روی صورت، گردن، زیر بغل، قفسه سینه، پشت، ناحیه ، بازو ها، پا ها، انگشتان دست و انگشتان پا انجام می‎شود و یکی از اقداماتی است که برای زیبایی و جوانسازی پوست در میان بانوان رایج است. قبل از انجام لیزر، لازم است که با پزشک متخصص ملاقات کنید تا در مورد روند درمان، عوارض جانبی و اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای انجام این روش هستید و یا خیر اطلاعات لازم را کسب کنید. اگر تصمیم دارید که تحت درمان با لیزر موهای زائد قرار بگیرید، آمادگی قبل از لیزر موهای زائد را با دقت بخوانید:

 

روش 1: مشاوره اولیه

1.قرار ملاقات با متخصص پوست

مشاوره دکتر پوست

لیزر موهای زائد یک روش درمانی متداول است که بسیاری از سالن های آرایش بدون مجوز آن را برای مشتریان خود انجام می‎دهند  اما این روش باید به وسیله دکتر متخصص دارای مجوز انجام شود.

این امر به کاهش خطر عوارض جانبی و بهبود نتایج حاصل از این روش کمک می‎کند.

ممکن است این روش توسط شخص دیگری غیر از پزشک انجام شود، مانند یک پرستار و یا تکنسین آموزش دیده، اما پزشک باید بر روند درمان نظارت داشته باشد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

 

 

2.ارائه توضیحات کامل به پزشک در رابطه با لیزر موهای زائد

ارائه سابقه پزشکی

در طول جلسه مشاوره تاریخچه درمانی خود را به طور کامل به پزشک تان ارائه دهید تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود.

بیماری ها و حساسیت های دارویی خود را به پزشک خود اطلاع دهید، سایر مواردی که باید به پزشک خود اطلاع دهید عبارتند از:

  • آخرین تاریخ برنزه کردن پوست خود
  • سابقه داشتن زخم های کلوئیدی
  • مستعد بودن برای تبخال و درد
  • سابقه مصرف ایزوتزتینوئین

 

3.کسب اطلاعات کافی از عوارض لیزر موهای زائد

عوارش لیزر موهای زائد

یکی از آمادگی قبل از لیزر موهای زائد در مورد عوارض جانبی این روش اطلاعات لازم را به دست آورید. مانند همه روش های درمانی، لیزر موهای زائد نیز عوارض خاص خود را به همراه دارد. برخی از عارضه های جانبی برای لیزر موهای زائد عبارت است از:

  • سوزش
  • زخم شدن
  • تغییر رنگ پوست

 

4.تعداد جلسات درمان با لیزر

لیزر موهای زائد

همچنین لازم است که از تعداد جلسات درمان مورد نیاز برای خود آگاهی پیدا کنید. معمولا 2 تا 6 جلسه درمانی برای از بین بردن موهای زائد لازم است  اما با این وجود تعداد جلسات درمان می‎تواند به جنس مو و ناحیه ی تحت درمان نیز بستگی داشته باشد و همچنین ممکن است برخی افراد به تعداد جلسات درمانی اضافی نیاز داشته باشند.

نکته: به خاطر داشته باشید که بسته به ناحیه تحت درمان، طول مدت جلسه درمانی متفاوت خواهد بود. اگر ناحیه تحت درمان پشت لب های شخص باشند ممکن است جلسه درمانی فقط چند دقیقه به طول بی‎انجامد اما اگر ناحیه تحت درمان پشت شخص و یا پاهای او باشند ممکن است جلسه درمانی او یک ساعت و یا حتی بیشتر طول بکشد.

 

5.پرداخت هزینه لیزر

گزینه های پرداخت

در مورد گزینه های موجود برای پرداخت اطمینان حاصل کنید،  زیرا بیمه شامل لیزر مو های زائد نمی ‎شود؛ بنابراین قبل از انجام لیزر موها ی زائد از تعداد جلسات لازم برای خود وهزینه هر جلسه و گزینه های موجود برای پرداخت هزینه های درمان خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

همچنین ممکن است بعضی از کلینیک های لیزر مو های زائد از شما پیش پرداخت بخواهند، در حالی که بعضی دیگر از شما پیش پرداخت نخواهند.

 

6.ثبت عکس قبل از لیزر

تغییرات قبل و بعد از لیزر

یکی از آمادگی قبل از لیزر موهای زائد ، از نواحی مورد نظر عکس بگیرید تا بعد از انجام لیزر بتوانید به راحتی تغییرات ایجاد شده روی پوست خود را تشخیص دهید. بعضی از کلینیک های لیزر مو های زائد در صورت تمایل شما، از ناحیه مورد نظر عکس می ‎گیرند.

بهتر است که از چند زاویه مختلف عکس بگیرید تا بعد از انجام لیزر، تغیرات ایجاد شده را راحت تر مشاهده کنید.

 

 

روش 2: انجام پروتکل های قبل از درمان

 1.آفتاب گرفتن 6 ماه قبل از لیزر ممنوع!

آفتاب گرفتن قبل از لیزر

حداقل از 6 هفته قبل از انجام لیزر مو های زائد از برنزه کردن به وسیله آفتاب و یا به وسیله تخت خواب های برنزه خودداری کنید و برای انجام لیزر موهای زائد بهتر است پوست شما تا جای ممکن سبک و روشن باشد.

اگر مجبور به گذراندن وقت در بیرون از منزل هستید و نا خواسته باید در معرض آفتاب قرار بگیرید بهتر است از کرم های ضد آفتاب ضد آب با اِس پی اِف حداقل 30 استفاده کنید.

نکته: همچنین می ‎توانید در فصل زمستان اقدام به لیزر موهای زائد خود کنید، زیرا در این فصل کمتر در معرض آفتاب قرار می‎گیرید.

 

2.استفاده از کرم های سفید کننده

استفاده از کرم سفید کننده

در صورت تجویز پزشک، از کرم های سفید کننده استفاده کنید. اگر به تازگی پوست خود را برنزه کرده اید ممکن است پزشکتان برای روشن تر کردن پوستتان، کرم سفید کننده تجویز کند.

کرم را فقط در نواحی که قصد لیزر کردنشان را دارید بمالید و دستورالعمل های پزشک خود را با دقت گوش دهید تا نحوه استفاده از کرم را یاد بگیرید.

همچنین اگر پزشکتان برای پوست شما کرم ضد آفتاب تجویز نکرده است، سر خود از آن استفاده نکنید .

 

3.تزریق آمپول و واکسن ممنوع

تزریق واکسن و لیزر مو

به مدت 6 هفته از تزریق آمپول و یا واکسن خودداری کنید را که این کار باعث تحریک پوست شما می‎شود. همچنین از استفاده از کرم های مو بر و یا انجام روش های الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد خود خودداری کنید و از هر گونه درمان پوستی که باعث افزایش خطر تحریک پوست می ‎شود، مانند لایه برداری شیمیایی یا تزریق کلاژن خودداری کنید.

 

4. آمادگی قبل از لیزر موهای زائد و مصرف داروهای رقیق کننده خون

مصرف داروها

قبل از جلسه درمانی از مصرف دارو های رقیق کننده خون خودداری کنید. پزشک در مورد هر نوع دارویی که باید در روزهای منتهی به جلسات درمانی متوقف شوند به شما توصیه هایی خواهند کرد. همچنین مصرف دارو های آسپرین به دلیل درد و یا چیز های دیگر باید از چند روز قبل از جلسه درمان قطع شود. بهتر است به جای آن از استامینوفن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که باید درباره تمام دارو هایی که با تجویز پزشک و یا بدون تجویز پزشک مصرف می‎کنید به پزشک متخصص خود اطلاعات دهید که  این دارو ها شامل هر نوع داروی گیاهی و غیر گیاهی و حتی ها و ویتامین ها می‎باشد.

 

5.اصلاح موها قبل از جلسه لیزر

شیو موهای زائد

نواحی مورد نظر برای انجام لیزر را روز قبل از جلسه درمانی خود با ژیلت اصلاح کنید. پزشک در مورد نیاز و یا عدم نیاز شما به اصلاح ناحیه مورد نظر توصیه هایی خواهد کرد اما اغلب این توصیه می ‎شود. از یک تیغ جدید، کرم اصلاح و آب استفاد کنید تا ریشه مو به طور کامل قطع نشود.

 

6.شستن قسمت های بدن قبل از لیزر

شستن بدن قبل از لیزر

درست قبل از رفتن به جلسه درمانی دوش بگیرید و قسمت های مورد نظر برای درمان را با آب و صابون بشویید که این کار به از بین رفتن هر نوع کثیفی، روغن و آرایش کمک خواهد کرد.

پس از دوش گرفتن، از هیچ گونه لوسیون، عطر یا دئودورانت در نواحی موردنظر برای لیزر استفاده نکنید  چرا که ممکن است در انجام درمان تداخل ایجاد کند .

 

 

روش 3: حین درمان لیزر موهای زائد

1.لباس راحتی و گشاد بپوشید

لباس راحت و لیزر درمانی

ممکن است از شما خواسته شود که بسته به ناحیه تحت درمان، لباس خود را در مطب عوض کنید . با این وجود پوشیدن لباس گشاد انجام این کار را برای شما راحت تر می ‎کند تا ناحیه مورد نظر راحت تر تحت درمان قرار بگیرد.

 

2.احساس راحتی با تکنسین دستگاه لیزر

 

دکتر متخصص پوست

به تکنسین اجازه دهید پوست را را در ناحیه مورد نظر تمیز کند.

پس از نشستن یا دراز کشیدن برای معالجه، تکنسین ناحیه مورد نظر را تمیز می کند که انجام این کار حتی در صورت حمام کردن شما قبل از جلسه درمانی لازم است و به کاهش خطر عفونت کمک خواهد کرد.

 

3.استفاده از کرم بی حسی قبل از لیزر

کرم بی حسی

احتمالا پزشک از کرم بی حسی موضعی بر روی ناحیه مورد نظر استفاده خواهد کرد.

اگر قسمت مورد نظر حساس نباشد و یا کوچک باشد ممکن است از کرم بی حسی موضعی استفاده نشود. استفاده از کرم بی حسی موضعی به کاهش درد بیمار بسیار کمک خواهد کرد.

اگر پزشک معالجتان از کرم بی حسی استفاده نکرد اما شما مایل به استفاده از آن بودید به او اطلاع دهید.

نکته: نگران نباشید! درمان لیزر دردناک نیست و ممکن است در ناحیه تحت درمان فقط احساس سوزش کنید.

 

4.استفاده از عینک محافظ چشم هنگام لیزر

عینک لیزر

در حین انجام لیزر، عینک محافظی را که پزشک در اختیارتان قرار می‎دهد را روی چشم های خود قرار دهید. در طول درمان لازم است که این عینک محافظ بر روی چشم های شما و هر کسی که در اتاق حضور دارد قرار بگیرد. این امر باعث محافظت از چشم های شما در برابر آسیب های احتمالی می‎شود.

همچنین دانستن این نکته لازم است که تا زمانی که پزشک به شما اطلاع نداده، از برداشتن عینک از روی چشم هایتان خودداری کنید.

 

5.گذاشتن یخ روی ناحیه لیزر شده

گذاشتن یخ بعد از لیزر

برای کاهش هر گونه تورم، قرمزی و درد در ناحیه تحت درمان، بعد از تمام شدن جلسه درمان بر روی ناحیه مورد نظر یخ قرار دهید.

این کار را هر 1-2 ساعت یک بار به مدت 10 الی 15 دقیقه تکرار کنید و همچنین بهتر است قبل از قرار دادن بسته یخ بر روی سطح پوستتان، آن را درون حوله تمیز قرار دهید.

تورم، درد و قرمزی ایجاد شده بر روی پوست باید به مرور زمان از بین برود. در صورت وخیم شدن این شرایط به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

 

6.بعد از درمان از پوست خود محافظت کنید

محافظت از پوست بعد از لیزر موهای زائد

مهم است که بعد از انجام لیزر موهای زائد مراقبت مناسبی از پوست خود به عمل آورید. این کار به شما برای رسیدن به نتایج خوب کمک خواهد کرد. برخی از کارهایی که می‎توانید در جهت مراقبت از پوست خود بعد از درمان لیزر انجام دهید عبارتند از:

– حداقل تا 6 هفته بعد از انجام لیزر از برنزه کردن پوست خود خودداری کنید.

–  قبل از بیرون رفتن از خانه حتما از کرم های ضد آفتاب اس پی اف 30 و یا بالاتر استفاده کنید.

– در صورت صلاح دید دکتر جلسات درمانی خود را ادامه دهید.


کلینیک تن آرا لیزر ,درمان ,انجام ,پزشک ,مورد ,موهای ,لیزر موهای ,موهای زائد ,جلسه درمانی ,ناحیه مورد ,خودداری کنید ,تعداد جلسات درمان ,گونه مشکلی جلوگیری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

SHADMEHR CLASSIC باربود سامانه استعلام قیمت باربری تعمیرات لوله - تاسیسات لوله رسا تاسیسات راه های آنی کسب درآمد از اینترنت و فروش فایلهای غیر قابل استفاده خودتان WordBook rosaleesdq75 Homepage نایس موزیکا دانلود رایگان ایران نچرال فرش خوشبو کننده لهستانی