پروسه های جراحی پلاستیک معمولا انتخابی هستند، اما برای همین پروسه های انتخابی هم باید راهنمایی پزشک را به طور کامل در نظر بگیرید. اگر بیماری در این مورد به دستورات پزشک عمل نکند، اتفاقاتی مثل عفونت های مختلف در قسمت باز شدگی پوست، و همچنین ورم هایی اتفاق می افتد. علاوه بر آن، بیماران به دلیل جراحی های پلاستیک معمولا حال خوبی نخواهند داشت و دوره نقاهت جراحی پلاستیک آنها چند هفته طول می کشد تا به بهودی کامل برسند‌. مراقبت از خود، بعد از جراحی های پلاستیک موضوع بسیار مهمی است که می تواند نتایج بهبود بعد از جراحی ها را تسریع بخشد.

بخش اول: مراحل بعد از جراحی پلاستیک

  1. در مورد مراحل ریکاوری اطلاعات کسب کنید.

بعضی از جراحی های پلاستیک بعد از چند روز بهبود می یابد اما بعضی دیگر ممکن است چند ماه طول بکشد. بهتر است که قبل از جراحی با پزشک خود صحبت کنید و در مورد مراحل دوره نقاهت جراحی پلاستیک اطلاعات کسب کنید‌ مثلا در مورد این که چه زمانی می توانید دوباره سر پا شوید و کارهای شخصیتان را خودتان انجام دهید از او سوال کنید. همچنین در این پروسه ممکن است که نتوانید مدتی را به محل کار بروید که حتما باید در مورد نوع کار خود با پزشکتان صحبت کنید و زمان رفتن به سرکار را از او بپرسید.

دوره نقاهت جراحی پلاستیک

  1. به برنامه ریکاوری که پزشک داده پایبند باشید.

ممکن است دستورالعمل های پزشک شامل موارد زیر باشد:

  • داروهایی که از درد و التهاب جلوگیری می کند و بهبود را جلو می اندازد.
  • اعمال یخ بر روی قسمتی که جراحی انجام شده است .
  • تعویض به موقع پانسمان
  • مراقبت های خاص از محل جراحی برای کاهش ورم و التهاب.
  • دوری از در معرض آفتاب قرار گرفتن در طول دوره ریکاوری.
  • استفاده از قطره های مخصوص که گاهی اوقات برای جریان مناسب خون استفاده می شود و در برخی مواقع با اهداف دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. ( دستور العمل های پزشک را در مورد استفاده از قطره ها دنبال کنید تا بتوانید به موقع از آن ها استفاده کنید. )
  • برای بهبود قسمت زخم ها باید اطمینان حاصل کنید که عفونت نکند و باید مراقبت ها را در تمام مراحل انجام دهید تا بعدا به مشکلات بزرگتری برنخورید.
  • در این زمان باید هرگونه داروی مصرفی را به پرشک تان اطلاع دهید تا با داروهای حین ریکاوری تداخل نداشته باشد. این مورد را حتما باید جدی بگیرید زیرا ممکن است با مصرف چند دارو به طور همزمان خطرات جبران ناپذیری برای فرد به وجود بیاید.

نقاهت بعد از عمل جراحی پلاستیک

  1. در مورد مصرف داروها از پزشک مشاوره بگیرید.

باید حتما از داروها و های مورد تجویز استفاده کنید و همچنین در این مرحله پزشک هایی را نیز برای بهبودی سریع تر و همچنین جلوگیری از ضعف بدنی تجویز می کند. بعضی از داروها مثل آسپیرین می تواند التهاب و خونریزی شما را در این دوران نقاهت عمل جراحی کاهش دهد و همچنین می توانید برای بهبود سریع تر از درمان های خانگی نیز استفاده کنید.

  • تا زمانی که دوره ریکاوری شما به پایان نرسیده است، حتما باید مصرف دارویی شما تحت نظر پزشک باشد و از طرفی باید غذاهای مصرفی را نیز به پزشکتان اطلاع دهید.‌پزشک قبل از هر کاری آزمایش هایی برای نشان دادن هرگونه حساسیت از داروها از شما می گیرد.
  • در این مرحله به شما می گوید که باید از مصرف چه داروهایی اجتناب کنید و یا این که مصرف چه دارویی را دوباره آغاز کنید. تمام قطع و مصرف مجدد داروها باید تحت نظر پزشک باشد.

نقاهت جراحی پلاستیک

  1. در مورد زمان بهبودی کامل خود بعد از جراحی کنجکاو باشید و سوالاتی بپرسید .

مثلا ببینید که چه زمانی می توانید به روتین معمولی روزانه خود برگردید  یا اینکه از انجام چه فعالیت هایی باید خودداری کنید. ورزش های سنگین یا حتی فعالیت های روتین معمولی می تواند به آسیب وارد کند و هرگز تا زمانی که پزشکتان اجازه نداده، حرکات ورزشی را انجام ندهید تا به روتین معمولی برگردید. اگر ورزش را زودتر از موعد آغاز کنید، احتمال باز شدن زخم ها و خونریزی و عفونت وجود دارد.

  • در زمان ریکاوری ممکن است که با کبودی هایی مواجه شوید که کاملا طبیعی است که این کبودی ها و زخم ها معمولا در بعضی از پروسه ها برای افراد اتفاق می افتد که بسته به نوع جراحی متفاوت است و برای رفع آن به پزشک مراجعه کنید.‌

بخش دوم: سایر استراتژی ها برای بهبود بعد از جراحی

مصرف مواد غذایی بعد از عمل

  1. رژیم غذایی مناسب دوران نقاهت جراحی پلاستیک را رعایت کنید.

غذای سالم و استراحت رمز موفقیت شما برای بهبودی سریع تر است. مواد غذایی وجود دارند که می توانند به بهبودی سریع شما کمک کنند‌ و این مواد مغذی همچنین باید انرژی کافی به شما بدهند  زیرا در این دوران ممکن است احساس ضعف به شما غلبه کرده باشد.

  • مایعات به مقدار کافی مصرف کنید و یک رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید. در این زمان بدن شما خون و آب زیادی را از دست داده است که برای سرحال شدن باید به حالت اولیه برگردد.
  • . از سیگار کشیدن اجتناب کنید تا مرحله ریکاوری شما سریع تر باشد.

جراحی پلاستیک بی رویه

  1. اهداف خود را از جراحی پلاستیک تعیین کنید.

قطعا این جراحی ها  را برای عوض شدن ظاهر خود انجام می دهید  اما گاهی اوقات توقع افراد بیش از حد بالاست، مثلا دوست دارند که با یک جراحی ساده دیگر هیچ نقصی را در صورت خود احساس نکنند و ممکن است که بخواهید به عالی ترین حالت چهره خود برسید  اما احتمالا هیچ وقت به حد عالی که انتظار دارید، نرسید و ممکن است احساس ناامیدی پیدا کنید.

  • مطمئن شوید که انتظارات غیر واقع بینانه از خودتان ندارید. ممکن است که در اوایل اصلا از ظاهر خود راضی نباشید که کاملا طبیعی است و پس صبور باشید .
  • فکر نکنید که با تغییر ظاهر می توانید مشکلات روحی و ناراحتی های خود را نیز بهبود ببخشید مثلا افراد فکر می کنند که بعد از این عمل باید توجه همگان را داشته باشند و یا توجه بیشتری از شریک عاطفی خود دریافت کنند که کاملا تفکر غلطی است.
  • در این زمان باید اطراف خود را شلوغ کنید تا درد و سختی را کمتر احساس کنید‌. با خودتان صادق باشید و امید الکی در مورد ظاهر خود نداشته باشید.

کمک از خانواده برای دوره بهبود بعد از عمل

  1. از خانواده و دوستان تان حمایت بگیرید.

خانواده و دوستان نقش حیاتی در بهبود روحیه شما مخصوصا در مراحل اولیه بعد از ریکاوری دارند. می توانید برای مصرف داروها از آنها نیز کمک بگیرید. زیرا ممکن است در این زمان ها خودتان به علت ضعف و بیحالی ساعت مصرف را فراموش کنید که خانواده در این مورد نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. ( هرگز در مراحل اولیه هیچ کار شخصی را تنهایی انجام ندهید، ممکن است با این کار به جای بهبودی زودتر، دوباره مشکلی پیش بیاید و دوره ریکاوری شما طولانی تر شود. )

  • در طول دوره نقاهت جراحی پلاستیک پروسه ممکن است محدودیت های حرکتی داشته باشید که خانواده و دوستان می توانند در این مورد به شما کمک کنند و قسمتی از فعالیت های شما را به عهده بگیرند
  • . خانواده در این شرایط می توانند کمک بسیار زیادی برای پخت غذاهای مناسب شما در این دوران کنند و بخش عظیمی از مراقبت شما را بر عهده داشته باشند.

کلینیک تن آرا جراحی ,مورد ,ممکن ,پزشک ,ریکاوری ,مصرف ,نقاهت جراحی ,جراحی پلاستیک ,برای بهبود ,روتین معمولی ,استفاده کنید ,نقاهت جراحی پلاستیک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

معرفی و اموزش بورس coding ارزان کده بیا تو چگونه براي كنكور و آزمون هاي استخدامي درس بخوانيم کیاکو خرید اینترنتی تدریس خصوصی زبان