رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: گزارش‌های رسیده به ما حاکی از آن است که قیمت مسکن در پنج منطقه‌ی تهران از ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

 

 مسکن در منطقه 5 تهران

مسکن در تهران ، در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟ خبر کاهش قیمت از 8 تا 18 درصدی در این پنج منطقه از پایتخت، شاید نشانی از ارزان شدن مسکن باشد.

به گزارش مجله دلتا، مصطفی‌ قلی‎خسروی گفته است: «افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن باعث کاهش توان مردم و کسادی معاملات شده است. بنابراین مالکان به تدریج قیمت‌های پیشنهادی را پایین آوردند و گزارش‌هایی از سوی دفاتر املاک به دست ما رسیده که نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی مالکان در مناطق یک، پنج، ۲۲، ۱۲ و هفت، بین ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

البته با توجه به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال قبل، کاهش فعلی نمی‌تواند تأثیر چندانی در اقتصاد بازار ایجاد کند و قدرت  مسکن در تهران ، پایین است.»

وی در ادامه گفت: «عبارت معروفی است که می‌گوید سزای گران‌، نن است. در دنیا وقتی کالایی گران می‌شود، مردم نمی‌خرند تا قیمت متعادل شود. اما در ایران گاهی برعکس عمل می‌شود و به محض این‌که صحبت از گرانی می‌شود، بعضی‎ها، بدون مطالعه شروع به می‌کنند.»

 

 مسکن در منطقه 5 تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: «در شرایط فعلی چه بخواهیم چه نخواهیم، با توجه به رشد قیمت‌ها، متقاضیان توان ندارند و کسادی بازار ناشی از این مسئله است.»

من این موضوع را قبول ندارم

خسروی درباره ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر این‌که سلطان‌های مسکن ۲۵۰۰ واحد خالی در تهران و ۷۰۰ واحد خالی در شهر ری در اختیار دارند، گفت: «من این موضوع را قبول ندارم و در طول این سال‌ها هیچ‌گاه مافیا در بازار مسکن دیده نشده است. ساختمان، یک کالای کوچک مثل سکه و ارز نیست که بتوان آن را در گاوصندوق پنهان کرد. نمی‌توان قبول کرد که ۲۵۰۰ خانه در یک منطقه خالی بماند.»

به گفته وی، عقل سلیم حکم می‌کند به دلیل خواب سرمایه، خانه خالی نماند. ممکن است واحدهای خالی متعلق به بانک‌ها باشند، زیرا افراد عادی خانه را خالی نگه نمی‌دارند.

همچنین بخوانید:

تحلیل بازار مسکن ؛ پیش بینی رئیس اتحادیه املاک از آینده مسکن

قیمت مسکن در بهار 98 ؛ آمارهای قابل توجه از رئیس اتحادیه املاک

وضعیت بازار مسکن ، از سال 96 تا 98

کاهش قیمت مسکن در سال 98 ، آیا اران درست فکر می‌کنند؟

پیش بینی بازار اجاره خانه تا سه ماه آینده


delta maskan مسکن ,قیمت ,خالی ,بازار ,کاهش ,املاک ,رئیس اتحادیه ,قیمت مسکن ,بازار مسکن ,قبول ندارم ,اتحادیه املاک ,رئیس اتحادیه املاک ,اتحادیه مشاوران املاک , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پرسش مهر 19 فروش محصولات اوریف لیم Shibaft - تولید و عرضه انواع پارچه نخی و تترون | بالشت | روتختی - شیبافت ارز دیجیتال باستان شناس آینده بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری LoveMedia همه دنبال چیزند من دنبال یار